Inlägget är uppdaterat 5/11 2012 med anledning av att Facebook har kommit med nya ändringar.
Dagens Arena använder sociala medier i olika former för att nå ut till våra läsare. Facebook är en given kanal, många av Dagens Arenas läsare når sajten via Facebook och övrig hänvisningstrafik.
Vi vill att så många som möjligt ska kunna följa oss via Facebook, men mediet förändras och börjar begränsa tillgången till innehållet.
Ju mer företaget växer, desto svårare blir det att nå ut med information utan att betala.
I stället för att införa särskilda företagsabonnemang smyger Facebook in olika betalningslösningar successivt. Förra veckan rapporterade SVT om att Facebook har infört begränsningar för fan-sidors statusuppdateringar. Om sidornas administratörer inte betalar för varje enskild uppdatering får inte alla följare del av avsändarens information.
Facebook har fått utstå mycket kritik för att företaget ville ta betalt för att uppdateringar ska nå ut. Därför ändrar Facebook sin taktik.
Gör så här för att försäkra dig om att inte missa någon av Dagens Arenas uppdateringar på Facebook:
1. För att ta emot uppdateringar från Dagens Arenas Facebook-sida för du muspekaren till “Gilla”-knappen – då dyker flera menyval upp.
2. Välj “Ta emot aviseringar” eller “Get notifications”.
Följ Dagens Arena på Facebook och Twitter, och prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av granskande journalistik, nyheter, opinion och fördjupning.