Arenagruppen söker en strategisk marknadsförare.
Tjänsten är på heltid och till en början ett års projektanställning. Personen kommer att jobba halvtid för hela Arenagruppen och halvtid för webbtidningen Dagens Arena och bör vara väl förtrogen med bägge verksamheterna.
Att marknadsföra Dagens Arena, som utökar och nystartar sin sajt i maj, innebär bland annat:
- Arbeta med Dagens Arenas hela webbstrategi för att maximera flöden och synligheter på andra webbsidor.
- Öka antalet prenumeranter till Dagens Arenas utskick.
- Sälja annonser till Dagens Arena.
Tjänsten innebär också att ha ett övergripande marknadsföringsansvar för Arenagruppen, vilket innebär:
- Ansvara för all digital marknadsföring.
- Redaktörsansvar för arenagruppen.se.
- Ansvara för nyhetsbrev och elektronisk försäljning.
- Ansvara för Arenagruppens närvaro på externa evenemang, så som kongresser och liknande.
- Ansvara för gemensam marknadsföring av hela verksamheten gentemot abonnenter och andra kontakter.
Sökanden bör ha en minst några års erfarenhet av liknande arbete och ha en för tjänsten relevant utbildning.
Skicka ditt cv och personligt brev till Nisha Besara senast den 23 april.
Följ Dagens Arena på Facebook och Twitter, och prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av granskande journalistik, nyheter, opinion och fördjupning.